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I am enjoying the world. a wall breaker.

 

ビジネスストラテジーコンサルタント

Business Strategy Consultant

Kenji

世界を楽しむエクスパート

Enjoying the World Expertise

Job

教育という定量化しづらい無形サービスにおいて、その価値をどう届けるかが最大の挑戦です。単に“学び”の効果を伝えるだけでなく、保護者にとっての「安心感」や「信頼」、「健やかさ」といった目に見えない価値をどう言語化し、伝えていくかが鍵となります。家庭のパートナーとして選ばれるブランドを育てていくブランディング主導の役割です。

Marketing in education means communicating the value of an intangible, hard-to-measure service. This role translates not just academic benefits, but also emotional values like trust, safety, and well-being into powerful narratives. The mission is to build a brand that families choose as a trusted partner in raising children.

Profile

国内最大の広告代理店・電通を飛び出し、夢をかなえるためにWingsに
ジョイン。電通時代は30年近く海外ビジネスに携わり、インド、
シンガポール、インドネシアの第一線で活躍。同時に東南アジア全域の
駐在員の研修も主導した、グローバル人材育成のエキスパート。
現在はWingsのコンサルタントとして、リアル“マイ・インターン”をエンジョイ中。

After leaving Dentsu, Japan's largest advertising agency, he joined Wings to fulfill his dream.
He has been involved in overseas business for nearly 30 years while at Dentsu. During his time at Dentsu, he was involved in overseas business for nearly 30 years, working at the forefront in India, Singapore, and Indonesia,
At the same time, he led the training of expatriates
He is an expert in global human resource development and has led training programs for expatriates throughout Southeast Asia.
He is currently enjoying “My Internship” as a consultant for Wings.

Kenji

About Me 私について

ここから世界を小さくしてゆく。

オハイオ州の大学で国際関係学を学び、大学院ではESL(英語教育)で修士号を取得しました。電通に入社後すぐに海外メディアを担当し、クライアントのインド進出に合わせて現地に赴任。その後もシンガポール、インドネシアに駐在し、一貫して電通の海外ビジネスに携わってきました。アジアが急速に近代化していくダイナミックな時代で、その環境で働くのはとても楽しく、やりがいのある経験でした。そうした経験を重ねるなかで、日本における「グローバル人材」の課題により深く向き合いたいという思いが強くなり、早期退職を決断しました。

 

僕の夢は「世界を小さくする」ことです。異なる文化や価値観を持つ人々が共に暮らせたり、日本人が世界をもっと身近に感じられるような社会を作りたい。今や日本もインバウンドや外国人労働者が増え、国内でも国際化が進み始めています。世界では英語が共通語として急速に広がっているのに、日本人はその流れに乗り切れていません。英語は私の人生における選択肢を大きく広げてくれました。Wingsもまた、子ども時代からの英語教育の重要性を明確なビジョンとして掲げていて、その理念に強く共感しました。また子どもの教育だけでなく、「バディプログラム」という、来日した講師とインターンがペアを組んでお互いの言葉や文化を学び合う機会が設けられています。このような環境こそが「世界を小さくすること」ではないでしょうか。ここまで高い志を持つ英語教育機関は他にないと思います。今はWingsでマーケティングやブランディング、人材採用にも関わっており、子どもたちが将来、世界中どこでも活躍できるような土台を作ることにやりがいを感じています。

From here, we will make the world smaller.

I studied International Relations at University in Ohia,  and earned a Master’s degree in ESL (English Language Teaching) in graduate school. Immediately after joining Dentsu, I was put in charge of overseas media and was assigned there when a client entered the Indian market. Subsequently, I was stationed in Singapore and Indonesia, and have consistently been involved in Dentsu’s overseas business. It was a dynamic time when Asia was rapidly modernizing, and working in that environment was a very enjoyable and rewarding experience. As I gained more experience, I became more deeply interested in addressing the issue of “global human resources” in Japan, and decided to take early retirement.

 

My dream is to “make the world smaller. I want to create a society where people with different cultures and values can live together and Japanese people can feel closer to the world. Nowadays, Japan is beginning to become more internationalized domestically as well, with the increase of inbound travel and foreign workers. English is rapidly becoming the lingua franca in the world, but Japanese people are not able to catch up with this trend. Wings also has a clear vision of the importance of English education from childhood, and I strongly agree with its philosophy. In addition to the children’s education, Wings also offers a “buddy program,” in which visiting teachers and interns are paired up to learn each other’s language and culture. This kind of environment is what “making the world smaller” is all about. I don’t think any other English language institution has such high aspirations. I am now involved in marketing, branding, and recruiting at Wings, and I find it rewarding to lay the foundation for children to be able to work anywhere in the world in the future.

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